#ExposicionsCulturcatTotcat
INAUGURACIÓ DE L'EXPOSICIÓ "L'OVIDI INTEMPORAL" D'ANTONI MIRÓ A SUECA. Hui divendres s'ha inaugurat a Sueca la mostra sobreOvidi Montllor a la Sala dels Porxets, dins una sèrie d'actes que, durant aquest cap de setmana, recuperaran la figura de l'actor i cantautor alcoià. Uns events organitzats per l'Associació La Xala i el Col.lectiu "Reconstruint Fuster" i que ha contat amb la presència d'Antoni Miró.
Nota Biogràfica
|
ANTONI MIRÓ naix a Alcoi en 1944. Viu i treballa al Mas Sopalmo. En 1960 rep el primer premi de pintura de l'Ajuntament d'Alcoi. En Gener de 1965 realitza la seua primera exposició individual i funda el Grup Alcoiart (1965-72) i en 1972 el Gruppo Denunzia en Brescia (ltàlia). Són nombroses les exposicions dins i fora del nostre país, així com els premis i mencions que se li han concedit. És membre de diverses acadèmies internacionals.
En la seua trajectòria professional, Miró ha combinat una gran varietat d'iniciatives, des de les directament artístiques, on manifesta l'eficaç dedicació a cadascun dels procediments característics de les arts plàstiques, fins la seua incansable atenció a la promoció i foment de la nostra cultura.
La seua obra, situada dins del realisme social, s'inicia en l'expressionisme figuratiu com una denúncia del sofriment humà. A finals deis anys seixanta el seu interès pel tema social el condueix a un neofiguratisme, amb un missatge de crítica i denúncia que, als setanta, s'identifica plenament amb el moviment artístic "Crónica de la realitat", inserit dins de les corrents internacionals del pop-art i del realisme, prenent com a punt de partida les imatges propagandístiques de la nostra societat industrial i els codis lingüístics utilitzats pels mitjans de comunicació de masses.
Les diferents èpoques o sèries de la seua obra com "Les Nues" (1964), "La Fam" (1966), "Els Bojos" (1967), "Experimentacions i Vietnam"(1968), "L'Home" (1970), "America Negra" (1972), "L'Home Avui" (1973), "El Dòlar" (1073-80), "Pinteu Pintura" (1980-90), "Vivace" (1991-2001) i "Sense Títol" des del 1991, rebutgen tota mena d'opressió i clamen per la llibertat i per la solidaritat humana. La seua obra està representada en nombrosos museus i col.leccions de tot el món i compta amb una bibliografla abundant que estudia el seu treball exhaustivament.
En resum, si la seua pintura és una pintura de conscienciació, no és menys cert que en el seu procés creatiu s'inclou un destacat grau de "conscienciació de la pintura", on diverses experiències, tècniques, estratègies i recursos s'uneixen per a constituir el seu particular llenguatge plàstic, que no s'esgota en ser un "mitjà" per a la comunicació ideològica sinó que de comú acord es constitueix en registre d'una evident comunicació estètica.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada