UNA LLUITA CONSTANT amb LA RUTA 40



Estrena 16 de Novembre de 2018 a la Sala Beckett (Barcelona).
Temporada a la Sala Beckett (Barcelona).
Festival Temporada Alta 2018.

Espectacle creat amb el suport de la Sala Beckett / Obrador Internacional de Dramatúrgia, durant la residència artística en la temporada 2018-19.

SINOPSI

És una exploració escènica entorn de la vivència del compromís polític en moments convulsos. Prenent com a moment inaugural l’eclosió del maig del 68, la peça salta lliurement al llarg de cinc dècades, retrobant en certes escenes del passat algunes referències valuoses per rellegir el nostre present. Alguns dels fils que prenen força en aquest tramat són la lluita obrera, la lluita feminista, l’empoderament de la gent del carrer o el debat sobre la legitimitat de determinades formes de lluita. Ara bé, lluny de cap afany d’exhaustivitat, el relleu principal és en tot allò recurrent que batega per sota de cadascuna d’aquests lluites, en la interrelació profunda entre totes elles i en la seva transmissió de generació en generació.

FITXA ARTÍSTICA

Una peça de creació de La Ruta 40 i Carlota Subirós amb
Dramatúrgia i direcció Carlota Subirós
Intèrpretació Alberto Díaz, Albert Prat, Alba Pujol i Maria Ribera
Espai escènic i vestuari Xesca Salvà
Il·luminació Carlos Marquerie
Disseny de so Pau Matas
Edició de vídeo i ajudant de direcció Raquel Cors
Suport d’il·luminació Sergi Torrecilla
Ajudant d’espai escènic Llorenç Balaguer
Fotografia Kiku Piñol
Producció executiva Maria G. Rovelló
Producció La Ruta 40 i Festival Temporada Alta
Alumna en pràctiques de l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona: Raquel Cors (direcció)
Alumna en pràctiques d’El Timbal. Centre de formació i creació escènica: Laura Rovira (interpretació)

CARLOTA SUBIRÓS

Directora, dramaturga i traductora teatral.
Entre les seves últimes direccions destaquen Sol solet i Maria Rosa, d’Àngel Guimerà; La rosa tatuada de Tennessee Williams; Les tres germanes, d’Antón P. Txékhov; Jugar amb un tigre, de Doris Lessing; Après moi, le déluge, de Lluïsa Cunillé; L’home de la flor a la boca, de Luigi Pirandello; Els estiuejants, de Maksim Gorki; Marie i BruceLa febre i L’oficiant del dol, de Wallace Shawn.
Entre el 2003 i el 2011 va formar part de l’Equip de Direcció Artística del Teatre Lliure. Des del 2013, forma part del Comitè de Lectura del Teatre Nacional de Catalunya. És professora del departament de Dramatúrgia i Escenificació de l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona.
Com a dramaturgista ha col·laborat amb diversos coreògrafs i directors, com Mal Pelo o Àlex Rigola.

Comentaris